maandag 25 augustus 2008

Eerste weekend + Start introductieweek



























Het eerste weekend zit erop en bleek dus echt niet zo erg te zijn als ik had gevreesd. Zaterdag heeft het wel de hele dag geregend dus niet zoveel gedaan dan aangezien het de avond ervoor ook een crash course party was. De party vond plaats in nachtclub Luux, een fancy plek in het centrum van Kopenhagen. Voor de party waren we eerst uitgenodigd bij Stine, onze buddy thuis voor een typische Deense maaltijd, balletjes in currysaus met rijst en groentjes. Toevallig of niet waren al haar buddyerasmussers allemaal Aziatisch. Echt grappig.




Zaterdagavond was er dan een canal tour, maar door de harde regen hebben we er niet veel aan gehad. Er was gelukkig wel een dak op de boot maar dat belette ons dan weer een mooi zicht. We gaan deze canal tour zeker nog eens overdoen bij mooi weer. Na de canal tour was er nog een party in KK (Katherine Kollegiet), alé party eerder gwn een chille avond waar iedereen gewoon wat babbelde...




Zondag zijn we met een bende naar Christiana gegaan, het was supermooi weer en hebben daar gewoon wat rondgekuierd en in het gras gezeten. Daarna ben ik met Swati, een Singaporese een park gaan verkennen en daar wat gelegen in het gras. Hier zijn echt ongelooflijk veel parken in Denemarken, echt onvoorstelbaar!




Zondagavond hebben we dan samen met de jongens hier op de gang gegeten. Ik was eigenlijk wel vrij moe maar heb me toch laten overhalen om mee een pint te gaan pakken in een café genaamd "The happy pig". Het was heel gezellig en we hebben daarna zelfs nog een karaokebar opgezocht!








Vandaag, maandag hebben we dan wat rondgehangen rond Tivolipark en in de winkelstraat. Daarna ben ik eten gaan kopen in Fotax, echt een megagrote supermarket waar ze alles hebben, van kleren tot vlees tot cosmeticaproducten.




Op het programma staat nu deze avond nog een get-together party voor alle Erasmussers in Park Café. Morgen start dan het echte introductieprogramma met een campus tour en een meeting over de Danish Culture. 's Avonds hebben we dan een iniatie Danish Folk dancing, ben wel benieuwd want weet niet direct wat ik me daarbij moet voorstellen.

Zo, dit was het weer.
Tot de volgende

Geen opmerkingen: