dinsdag 19 augustus 2008

Danish Crash Course

Hey iedereen,

Nu een klein verslagje van de voorbije 2 dagen... Maandag is dus de Crash Course officieel van start gegaan. Om 9 uur les was vroeg maar gelukkig is er een Amerikaan Mathew die in dezelfde groep als mij zit dus kon ik daar samen de metro mee pakken. Inderdaad telkens ik naar school moet, neem ik de metro omdat de school/campus nogal buiten het centrum van Kopenhagen ligt. De Deense taal is absoluut geen lachertje heb ik al ondervonden. Het lijkt misschien op het eerste zicht wel op het Nederlands maar de uitspraak is echt totaal totaal anders dus met als gevolg dat wij niet-Denen er niets van bakken. Gelukkig zitten we in kleinere groepen voor de lessen dus zo is het contact leggen eerder gemakkelijk. Gisterennamiddag ben ik eerst wat eten gaan inkopen en daarna zijn we wat gaan wandelen aan het water. We, daarmee bedoel ik Audrey, het Franse meisje van mijn gang en enkele vrienden van haar. We hebben wat leuke foto's getrokken maar die staan helaas op hun facebook. Dan 's avonds was er een information meeting waar het hele International Office zich heeft voorgesteld en we nog wat praktische informatie kregen. Daarna was het Happy Hour in Nexus Café, dat is een café in de gebouwen van CBS zelf. Wel vreemd maar heel gezellig en goedkoop bier. Daar hebben we nog wat gesocialized en nadat we daar zijn buitengesmeten hebben we het feestje verder gezet in een residentie van CBS. Dat was echt grappig want het was gewoon in iemand zijn kot, met stuk of 50 man stonden we daar. Spijtig voor de anticlimax achteraf want we dachten gewoon met de metro terug naar kot te gaan, tot we beseften dat de metro snachts in de week niet rijdt. Gelukkig heeft een vriendelijke taxi chauffeur ons opgepikt en afgezet, weliswaar tegen een riante beloning.

Vandaag was het terug les 's morgens, het deed wel een beetje pijn moet ik toegeven. Daarna iets gaan eten met mijn groep en wat gepraat. Ben ook juist gaan joggen wat echt wel fijn is, zo langs het water in het zonnetje. Straks is er een bbq georganiseerd bij het water met alle exchange studenten. Zie er al naar uit maar heb eerst afgesproken met mijn buddy Stine om wat drank te gaan inkopen.

Tot later,
mis jullie allemaal!!!!!!!!

Geen opmerkingen: